2424.02.24
A tisztesség úgy kívánja, hogy értesítsük Önöket ezen kormányrendeletről, akkor is, ha ez ránk negatív hatással lehet.
Szeretnénk tájékoztatni Önöket egy fontos változásról, mely a tervek szerint 2024. március 28-ától érvényes lesz, és minden Magyarországon értékesítő webáruházra vonatkozik.
A Postai kormányrendelet módosítása a Magyarország területére értékesítő webáruházak számára előírja, hogy 2024. március 28-tól az általuk értékesített áruk kézbesítéséhez a honlapjukon választási lehetőségként tüntessék fel a Magyar Posta Zrt. által nyújtott postai (kézbesítési) szolgáltatást is.
Mire vonatkozik a változás?
A Magyar Kormány 685/2023. (XII. 29.) számú rendelete értelmében minden B2C webshopnak biztosítania kell az MPL-es szállítás lehetőségét a honlapján. Ez azt jelenti, hogy az értékesített áruk kézbesítésénél az egyetemes postai szolgáltató által nyújtott postai (kézbesítési) szolgáltatást is fel kell tűntetni lehetőségként, díjazással együtt.
Milyen feltételekkel kell biztosítani az MPL-es szállítást?
A kereskedelmi célú internetes honlapoknak a távollévők között kötött szerződés alapján értékesített áru kézbesítése érdekében az MPL-es postai szolgáltatást a honlapjukon választási lehetőségként fel kell tüntetni. Fontos, hogy az MPL általános szerződési feltételei szerint kell a szállítást biztosítani.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
• A webshopoknak 2024. március 28-ától minden értékesítés esetén fel kell tüntetniük az MPL-es postai szállítás lehetőségét.
• A Magyar Posta Zrt. általános szerződési feltételei alapján kell a szállítást biztosítani.
• A webshopoknak regisztrálniuk kell magukat a posta oldalán az ún. Webáruház regisztráció keretében. Díjazás:
• Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve: bruttó 990 Ft/db.
• Háznál történő kézbesítés (0-10 kg): bruttó 1990 Ft/db.
• Háznál történő kézbesítés (10-20 kg): bruttó 2990 Ft/db.
• Háznál történő kézbesítés (20-40 kg): bruttó 5990 Ft/db.
Csak az MPL vehető igénybe?
Nem. A kormányrendelet nem biztosít kizárólagosságot a Magyar Posta Zrt. részére, a webshopok jogosultak tehát minden más kézbesítési szolgáltatóval, futárral is szerződést kötni, és azok elérhetőségét feltüntetni a honlapjukon.
Akkor hogyan tovább?
A most meghozott rendelet alapján szerződni kell és fel kell tűntetni a díjakat, de nem jelent kizárólagosságot. A fentebb található díjak sok esetben kedvezőek, de ha megvizsgáljuk jobban a díjszabást az érvényben lévő Ászf-ben akkor körültekintően kell eljárni a felmerülő extra költségek tekintetében.
A lenti díjtáblázat néhány plusz költség található:
POSTAI TERMÉKEK/SZOLGÁLTATÁSOK, TÖBBLET- ÉS KIEGÉSZÍTŐ SZOLGÁLTATÁSOK TERMÉKLAPJAI nettó bruttó raklap-csere/db , 4 572 Ft
Előrejelzettől eltérő mennyiségű kezelése (Ft/db), 89 Ft
új címre történő kézbesítés, 1 430 Ft
Küldeményenkénti átcsomagolás díja,1 270 Ft
Teljes raklap (az egységrakomány-képzőben elhelyezett küldeménymennyiség) átcsomagolási díja, 12 700 Ft
Adminisztrációs díj 635 Ft
A feladó utólagos rendelkezése: 1 200 Ft
Utánvét készpénzben 50 000 Ft-ig: 835 Ft
Utánvét készpénzben 100 000 Ft-ig: 1 190 Ft
Utánvét készpénzben 200 000 Ft-ig: 1 820 Ft
Utánvét készpénzben 500 000 Ft-ig: 2 645 Ft
Utánvét készpénzben 1 000 000 Ft-ig: 4 045 Ft
Utánvét készpénzben 2 000 000 Ft-ig: 7 510 Ft
ADR-es árut is feladhatok?
Igen. Azonban a kötelező feltételeken kívül az Ászf-ben található csomagolási útmutatóban foglaltak szerint kell a feladást biztosítani. https://www.posta.hu/static/internet/download/csomagolasi_utmutato.pdf
Amennyiben később újabb információk látnak napvilágot, akkor azokról, illetve ügyfeleink útján szerzett tapasztalatokról újra beszámolunk.